با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ سیاست آموزش و پرورش جذب ایرانیان در مدارس خارج از کشور است
زیارت عاشورا
سیاست آموزش و پرورش جذب ایرانیان در مدارس خارج از کشور است
به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرهنگیان، علی اصغر فانی در گردهمایی آموزشی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: جذب حداکثری دانش آموزان علاوه برحفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی به تقویت بنیه زبان فارسی کمک کرده و عاملی برای وحدت و یکپارچگی ایرانیان در سراسر جهان خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ دانش آموز در مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی گذشته یادآورشد: ایجاد انعطاف در برنامه ها، روش ها و محتوای آموزشی، پیش شرط اولیه برای جذب حداکثری است که مرکز امور بین الملل باید با توجه به مقررات و قوانین کشور مقصد نظام های متنوع و منعطف آموزشی را با رعایت اصول اصلی برنامه های کشور طراحی کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بدیهی است اگر این اتفاق رخ ندهد جذب حداکثری ایجاد نخواهد شد، ادامه داد: استفاده از روش های نوین آموزشی و به کار بستن تکنولوژی های جدید آموزشی و پرداختن به بحث آموزش الکترونیک از روش هایی است که می تواند آموزش را از حالت سنتی به شکل مدرن و مورد پسند برای دانش آموزان تبدیل کند.
فانی مراودات ایران با کشور های مختلف را بعد دیگری از وظایف مرکز امور بین الملل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انتقال تجربیات آموزشی به خصوص دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی می تواند مورد استفاده کشورهای مختلف قرار گیرد.
وی اظهار داشت: این مساله در آموزش و پرورش دولت یازدهم پس از گشایش های سیاسی به عنوان دیپلماسی آموزشی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا با بخش های مختلف وزارت امور خارجه رایزنی هایی صورت گرفته تا در کشورهایی که آموزش و پرورش مدارس خاص ندارد اقدام به تاسیس مراکز آموزشی کند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: گزارش آموزش برای همه نمونه ای برای انتقال آموزشی به سایر کشورها است که مورد استقبال سازمان های مردم نهاد بین المللی قرار گرفته است.
فانی با بیان اینکه اکنون ایران ۱۲۶ مدرسه در ۷۶ کشور جهان دارد، یادآورشد: نقش معلمان در فرهنگ سازی و انتقال تجربیات منحصر به فرد است و از این منظر تکلیف سنگینی به دوش معلمان خواهد بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فانی خطاب به معلمان مدارس اعزامی گفت: باید در رفتار خود احتیاط داشته باشید تا بتوانید حداکثر تاثیر را در دانش آموزان ایرانی خارج از کشور بگذارید و این شرایط برای شما یک فرصت به حساب می آید.
وی از معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور خواست تا در دوران فعالیت خود در مدارس گزارشی از ابتکارات، تجربیات و اقدامات آموزش و پرورش کشورهای مقصد را تدوین کنند تا این گزارش ها بتواند در داخل کشور مورد استفاده سایر معلمان قرار گیرد.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |